donderdag 15 januari 2015

Gekleurd nieuwjaar

Mijn wens voor de feestdagen en 2015 was "Dreaming of a white Christmas and a colourful New Year".
Nu kwam dat al snel prachtig uit, want ik zag zowaar op Eerste Kerstdag een regenboog vanuit mijn keukendeur. Heel bijzonder. De foto daarvan zie je op mijn andere blog.

Maar vandaag was het een hele sombere dag. De lucht was alleen maar grijs. Hoe krijg je dan kleur?
Dat deed me aan Marisol denken. Marisol is de hoofdpersoon in het boek:

De kleur van de lucht, door Peter H. Reynolds
Marisol wilde de lucht graag op de muur verven. Niet grijs, maar blauw. Maar... de blauwe verf was op. Hoe maak je dan een lucht? 
De hele dag dacht ze erover na, maar aan het eind van de dag moest ze naar huis met de bus. En ze was er getuige van dat de zon langzaam onderging. Deze lucht was niet blauw! Ze had 's nachts een mooie droom.

Door creatief te zijn en te denken, maak je je wereld gekleurd.
Overigens vind ik Marisol een prachtige naam. Het Spaanse mar en (y) sol betekent samen zee en zon. Ze doet haar naam eer aan als je op de laatste pagina van het boek de uiteindelijke muurschildering ziet. Geschilderd samen met haar klasgenoten.

Peter H. Reynolds is de schrijver van dit boek. Ik kende hem al, want hij schreef ook De stip. Een van mijn favoriete kinderboeken. 
Ik heb de schrijver ook op twitter gevonden - volg hem nu - en deze tweet van hem heb ik meteen geretweet, want ik ben het daar helemaal mee eens:
Amen

Geen opmerkingen: